Wellness for Business biedt kwaliteitsvolle diensten rond “welzijn & gezondheid op het werk” (mind, body, voeding, bedrijfsmassages). Ons professioneel team bestaat uit bekwame, ervaren en gedreven mensen, elk gespecialiseerd in hun domein.

Onze diensten worden opgesplitst in 5 blokken:

1.: Massages op het werk

Stoelmassage: zittend op een ergonomische stoel, krijg je gedurende een 20-tal minuten (of korter of langer op aanvraag) een manuele drukpuntmassage op rug, nek, schouder, hoofd, armen en handen. Massages gebeuren op kledij en zonder olie!

Drukpuntmassage op tafel: liggend op de massagetafel krijg je gedurende een 30-tal minuten een manuele drukpuntmassage op rug, nek, schouders, armen, en benen. Massages gebeuren op kledij en zonder olie! (met olie op specifieke aanvraag)

Hoofdmassage: is een verfijnde vorm van massage, waarbij de masseurs vooral de vingers en de muizen van hun handen gebruiken. Deze massage van 20 min gebeurt zonder olie en maakt je hoofd en nek heerlijk ontspannen.

Handmassages: gedurende een 10 tot 20-tal minuten worden je handen met een handcrème gemasseerd op de reflexpunten die corresponderen met de organen, spieren en gewrichten van het ganse lichaam. Eenvoudig en heerlijk!

 

2.: Body & Mind

Mindful Walk: Wandel (in groep) bewust in het hier en nu. Je hoofd wordt leeg gemaakt en je krijgt meer energie via oa mindfulness en ademhalingstechnieken. (1h à 1h30; max 20p; NL/Fr/Eng)

Neem je gezondheid in eigen handen: Hoe kan je je eigen handen beter lezen en (ver)kennen via de basis van handreflexologie. Je leert hoe je bijv. nek- of hoofdpijn, stramme schouders, stress, … kan verminderen door het masseren van bepaalde drukpunten op je eigen handen. Waar liggen jouw stresspunten? Een zeer laagdrempelige, duurzame en leerrijke workshop voor iedereen. (1 tot 1h30; max 20 p; N/Fr/Eng)

Stoel Yoga: onder het motto ‘Zitten is het nieuwe Roken’: tijdens deze workshop staat het ontwikkelen van een sterke (zit)houding centraal. Dit dmv eenvoudige creatieve Yoga- en stretchoefeningen met behulp van je (bureau)stoel. Ideaal voor mensen die veel moeten zitten omwille van hun werk. (1h; max 20p, N/Fr/Eng)

Start To Yoga: Laat je collega’s eens kennismaken met de voordelen van Yoga. Dit kan via één sessie of eventueel op basis van een uitgewerkt programma van een 6-tal sessies verspreid over verschillende weken. (1h – 1h30; max 20p; NL/Fr/Eng)

Ergonomie: er zijn verschillende theoretische infosessies alsook praktische workshops mogelijk: gezond en comfortabel beeldschermwerk, hef- en tiltechnieken, arbeid in productie en de mogelijkheid om elke werkplaats individueel ergonomisch aan te passen. (Max 15p per dag naargelang de workshop; N/Fr/Eng).

Energy Boost: in teamverband en onder professionele begeleiding verbeter je je kracht, uithouding en algemene fitheid. Een soort Boot Camp op maat. Samen actief zijn werkt aanstekelijk! (1h à 1h30; max 20p; N/Eng)

 

3.: Mind & Body

Veerkrachtig in het leven staan: Als we veerkracht ontwikkelen, heeft dit een effect op alle domeinen van ons leven. Op werkvlak zorgt het ervoor dat we met meer creativiteit en gedrevenheid in onze job staan. Dat we uitdagingen met vertrouwen aangaan en ons eigen potentieel beter benutten. We zoomen in op het concept stress en hoe dit onder verkeerde omstandigheden veerkracht laat afnemen, maar met de juiste benadering net veerkracht in de hand kan werken. Tips & Tricks om je veerkracht te verhogen. Via veerkracht naar bevlogenheid! (2h; max 15p; NL/Fr/Eng)

Digital Detox: Tijdens deze 2h durende bewustwordingssessie gaan we samen op zoek naar antwoorden op vragen zoals: Wat is de impact van digitalisering en hyperconnectiviteit op werk en leven nu? Hoe kunnen wij evolueren naar minder digitale onrust en meer digitaal comfort? Welke pijn- en verbeterpunten zijn er en wat werkt er nu al goed? (2h; max 15p; NL/Fr/Eng)

Investeer in je dag met een goede nachtrust: Slaap is één van de 3 pilaren van een goede gezondheid, naast voeding en bewegen. Slaap is bij uitstek de toegangspoort naar ons prestatievermogen overdag. En iedereen slaapt wel eens slecht! Maar wat is slapen precies, hoe ziet een standaard slaapcyclus er uit? Tijdens deze lezing krijgen de mensen inzicht in hun eigen slaap-waak mechanisme en gaan ze naar huis met een éénvoudig stappenplan om zelf aan de slag te gaan met hun slaapvaardigheid. (2h; max 20 p; N/Fr/Eng)

Time to Relax: Mindfulness makkelijk in praktijk uitvoeren, ook op kantoor: je maakt kennis met verschillende vormen van relaxatietechnieken (Bodyscan, ademhalingsoefeningen, Jacobsen en visualisatie) zodat je meer ontspannen door het leven kan gaan. (1h30; max 20 p; N/Fr/E)

 

4.: Voeding, brengt mensen samen!

Voeding en Stress: Stress is onvermijdelijk maar hoe men reageert op stress hangt volledig af van onze mentale en lichamelijke veerkracht. Leer hoe voeding hier toe kan bijdragen. (max 30 p, N/Fr/Eng)

Minder suiker, Meer energie: ondertussen is het algemeen geweten dat wij te veel suikers eten en dat dit een negatieve impact heeft op onze energie. Niet alleen onze energie trouwens! Welke suikers? Hoeft dit echt? En hoe? (max 30 p; N/Fr/Eng)

Drink Water!: Even stilstaan bij het belang van (drink)water! Overal vinden wij rondom ons wel voldoende water, maar is dit wel zo evident? Wat is het verschil tussen bronwater, mineraal water, medicinaal water, e.d.? Uiteraard gaan we ook een 3-tal waters proeven en de verschillen waarnemen. (1h30; max 20p; NL/Fr/Eng)

It’s Tea Time: Tea Time betekent: tijd nemen, vertragen, stilstaan bij het leven met een heerlijk tasje thee met een lekker koekje! Vanwaar komen de benamingen Afternoon- en Hightea? Wat zijn de verschillen tussen witte, groene, gele en zwarte/rode thee? En uiteraard gaan we samen thee op een correcte manier zetten en proeven. Indien gewenst kunnen we deze workshop uitbreiden met kruidenthee. (1h30 tot 2h; max 20p; NL/Fr/Eng)

Neem tijd voor een gezond ontbijt: Wat is een nuttig en gezond ontbijt? Hoe kan ik dit iedere ochtend (of de avond ervoor) snel klaarmaken om op het juiste moment op te eten? Tijdens deze proefworkshop geeft onze voedingsspecialiste je nuttige Tips & Tricks om op een snelle en makkelijke manier een heerlijk, gezond ontbijt te maken. Veel interactie met de coach en onderling met elkaar. (2h; max 15p; NL/Fr/Eng)

Happy Lunchbox @ Work: Tijdens deze proefworkshop geeft onze voedingsspecialiste, tijdens de bereiding van een paar lunches, je nuttige Tips & Tricks om op een snelle en makkelijke manier een heerlijke, gezonde lunch te maken. Veel interactie met de coach en elkaar. (2h; Max 15p, N/Fr/Eng)

 

5.: Advies en Begeleiding

Preventief gezondheidsbeleid: in een 20-uren traject stellen we samen met het bedrijf een preventief gezondheidsbeleid op met tal van initiatieven om je medewerkers er toe te bewegen gezonder door het leven te gaan. (gegeven door bedrijfscoach Els Vandebroeck, opgeleid door Vlaams Instituut Gezond Leven)

Gezondheidsbegeleiding/Vitaliteitsweek/Welzijnsdag: samen met de klant kunnen we een (halve) dag of meer organiseren rond welzijn en gezondheid op werk. De klant geeft ons zijn behoeften en wij doen de rest!

Persoonlijke coaching: mogelijkheid tot persoonlijke begeleiding, coaching en advies op het werk.